Årsmöte 2022 i bilder

ÅRSMÖTE MED GOTLANDS TAXKLUBB

Då pandemireglerna fortfarande var aktuella vid planering av årsmöte för 2020 samt 2021, samlades vi i år i Skolgården i Fröjel då vi var i behov av mera utrymme. Årsmötet som varit uppskjutet under pandemin medförde att vi hade 2 års verksamhet att gå igenom. Ordförande Joakim Åberg hälsade alla deltagare välkomna och öppnade mötet. Joakim berättade därefter att GTK har fått frågan att anordna årets Drev SM för tax, vilket styrelsen tackat ja till. Något som vi fick skäl till att återkomma till efter mötet, då Ronnie Samuelsson berättade om planeringen, budget och genomförande. Ronnie har sedan tidigare erfarenhet av att anordna Drev SM och kommer att vara sammanhållande för genomförande i kommitteen. Det kommer att krävas en hel del funktionärer på olika poster för genomförandet så han uppmanade medlemmarna att anmäla sitt intresse vilket de också gjorde.

När det gäller nya styrelsen har Joakim Åberg avsagt sig fortsatt omval. Joakim kommer att ta plats som sammankallande i  valberedningen under ett år. Till ny ordförande gick årsmötet på valberedningens förslag och valde sekreteraren Pia Ahlquist till ordförande på ett år. Till ny ledamot att ingå i styrelsen valdes Siri Fosselius.

På styrelsens berättade om behovet i föreningen kandidater till att bli drevprovsdomare och viltspårdomare, lyfte Siv Johansson ett förslag på att göra en inbjudan till ett informationsmöte för att berätta mera om vad detta innebär och vilken utbildning som krävs. Styrelsen tyckte det var ett utmärkt förslag och tog med detta till verksamhetsplaneringen

Efter årsmötet avnjöts smörgåstårta och prisutdelning.

Många duktiga hundar uppmärksammades där den bästa av dom blev duktiga korthårstaxen Råggläntans Z-a som blev Årets tax 2021.  Stolta ägare Jörgen  och Anna Samuelsson behövde nog hjälp att få med sig alla priser och blommor hem.

tb1

Även Lena Olofsson och Krutbrännarens Lexi har visat framtassarna och blivit drev champion under året.

tb2

Titeln Årets klubbmästare i viltspår kammade Siw Franzén, Follingbo hem tillsammans med Fagermons Ofelia.

tb3

Till årets medlem utsågs Siv Johansson, Guldrupe. En medlem som alltid ställer upp om det så är som ringsekreterare eller fixar förtäringl! Ett tillfälle för styrelsen att få säga TACK!

Stort GRATTIS till alla duktiga hundar och deras hussar och mattar.

tb5

Sist men inte minst avtackades Joakim för sitt arbete i styrelsen! Joakim har haft roligt under åren men då han inte längre är ägare av någon tax ansåg han att det var tid att kliva av posten. Joakim kommer dock att finnas kvar då han fortsätter som viltspårdomare. Joakim kommer även att synas i kommitten för Drev SM.

English French German Italian Portuguese Russian Spanish
Copyright 2013 Gotlands Taxklubb | Created by R.Martis / WisPrint AB with QualityJoomlaTemplates. Custom text here